úterý 18. ledna 2011

The Best of 2010

Tenhle dotazník jsem našla na blogu Hmadlenky a ikdyž už je sice trochu pozdě, nemohla jsem odolat a taky ho vyplnit. V roce 2010 jsem přečetla spoustu úžasných knížek a sérií, na které bych vás ráda upozornila (pokud je ještě neznáte) a až budu mít trochu víc času, protože teď bych se správně měla učit a opravovat si známky na pololetí a ne se vypisovat na netu, snad se tu na ně objeví i nějaké recenze. Jinak upozorňuju, že se dotazník týká knih, které jsem v tom roce četla a ne těch, které v tom roce vyšly.

Nejlepší kniha roku 2010:
Myslím, že vybrat nejlepší knihu roku je vždycky oříšek. Ale kdybych si měla vybrat, asi bych řekla Hunger Games od Suzanne Collins. A proč? Well, už jste někdy četli knihu, která vás do sebe vtáhla tak silně, že každý moment, kdy jste ji nečetli jste se nemohli dočkat, až se k ní vrátíte, celý příběh vidíte před očima jako film, myslíte na ni i pár dní poté, co jste ji dočetli a máte chuť o ní vyprávět snad každému na koho narazíte? Jestli ne, pak se jen zbývá zeptat: So what the hell are you waiting for?!

Nejhorší kniha roku 2010:
No nemůžu říct, že to bylo to nejhorší co jsem četla, to vůbec ne spíš, že jsem se prostě nemohla dostat do děje nebo to nebyl zrovna můj šálek kávy.
Musím tedy napsat Mansfieldský Park od Jane Austenové. Asi jediná kniha, které jsem kdy dala 2 hvězdičky - a proč? Asi pro ten děj a pro hlavní hrdinku. Ubýhalo to strašně pomalu, všude ty popisy a nic velkého se v knize nestalo. A ikdyž jsem se snažila sebevíc nemohla jsem se s Fanny ztotožnit nebo ji mít ráda. Ona je prostě tak strašně hodná, pečlivá a starostlivá (což já nejsem ani náhodou :D) a ikdyž jsem si říkala, že v té době se tak nejspíš chovali, moc to nepomohlo. Jediné, co mě drželo při čtení bylo si říkat "Oh come on, it´s Austen! It will get better, she´s gonna surprice you at the end!" ale zase nemůžu moc srovnávat, když jsem četla jen PaP a viděla pár filmů...

Kniha, která mě nejvíc zklamala:
Asi trojka Školy noci. Po jedničce jsem si říkala, že to sice není nic moc, ale možná se to zlepší. Dvojka se mi docela líbila, ten zvrat se Stevie Rae jsem fakt nečekala a taky se tam něco dělo. Proto byla trojka o to větší zklamání. V té se totiž Zoey proměnila v taků *dosaďte si nějaké příslušné slovo* až je to nemožné. A prý to bude ještě horší a horší... A asi Akademie Evernight od té jsem čekala víc, ale nakonec to byl takový průměr.

Kniha, která mě (v dobrém slova smyslu!) nejvíc překvapila:
Asi Before I die od Jenny Downham. Tak procítěnou a skvěle napsanou knížku jsem dlouho nečetla. Pak Hunger Games u té jsem trochu nevěděla, co čekat, když se v ní píše o zabíjení dětí navzájem v přímém přenosu a taky Vampire Academy od Richelle Mead, což pro mě byla začátku jen další upířina, z které se vyvinula propracovaná a v mnohém lepší série, jak Twilight.

Kniha, kterou bys nejvíc doporučila ostatním:
Asi bych řekla Unwind od Neala Shustermana. Ta kniha byla prostě...ani nevím co říct, což se mi u knih moc často nestává a většinou to znamená to lepší. Příběh vyprávěný z mnoha perspektiv, točící se kolem tří hlavních hrdinů, kteří se od sebe v mnohém liší a zároveň mají jedno společné. Kniha jenž mi v jistém směru připomíná Hunger Games a která by vedle ní byla v žebřícku nejlepší kniha roku 2010, kdybych se v tom ději trochu nezamotávala. Fakt stojí za přečtení. 
Pak Zavržený od Beccy Fitzpatrick (Hush Hush) Hex Hall od Rachel Hawkins nebo Neverwhere od Neila Gaimana. A asi Looking for Alaska, která se trochu vymyká mému normálnímu výběru -jestli něco takového mám. Ze začátku to bylo spíš jen o tom zjistit, co se stalo (kniha je totiž rozdělená na before a after) a pak bych to nejradši ani nevěděla. Ale ten příběh je silný, ikdyž možná ne pro každého.

Nejlepší knižní série, kterou jsi objevila v roce 2010:Řekla bych série Nástrojů smrti, Vampýrskou akademii nebo Hunger Games, ale myslím, že většina z vás už o nich slyšela, tak si vyberu jednu, která se mi strašně líbí a ráda bych ji doporučila.
Je to série Maximum Ride od Jamese Pattersona - u nás vyšel jen první díl. Já jsem zatím četla jen první dva, ale i tak myslím, že je to jedna z nejlepších sérií, co jsem v minulém roce četla. Zbožňuju ty charaktery, ten příběh, vtip i ten nápad...so definitely check this one out!

Nejlepší noví autoři, které jsi objevila v roce 2010:
Stačí když řeknu někde výše uvedení?

Nejvtipnější kniha:
Buď 2 Maximum ride, Hex Hall nebo nějaká Pratchettovka

Nejnapínavější kniha:
Unwind, HG, VA 6

Nejočekávanější kniha roku 2010:
Město ze Skla, které jsem stále nečetla, ale ta angličtina je na mě prostě složitější. A pak Crescendo a třetí díl Max. Ride, protože tenkrát bych za něj i vraždila, kdyby mi ho někdo dal. Jo a určitě také každý nový díl k VA, které jsem hltala jedním dechem.



Nejlepší obálka:
Halo (Halo, #1)Crescendo (Hush, Hush, #2)Clockwork Angel (The Infernal Devices, #1)
Ta k Halo je přímo dokonalá, možná bych aj zvažovala si tu knihu koupit jen kvůli obalu. A u Crescenda zase zbožňuju tu atmosféru a jelikož jsem ho ještě nečetla, vzbuzuje ve mně spousty otázek. No a já prostě zbožňuju všechny obaly k TMI a ani CA proto není výjimkou, ty obálky tvoří příběh sám o sobě :).

Nejpamátnější postavy roku 2010:
Peeta Mellark, Katniss Everdeen, Cinna i Finnick O´Dair (Hunger Games)
Patch Cipriano (Hush, Hush).
Jace Wayland a Magnus Bane (Mortal Instruments)
Max, Fang a Iggy (Maximum Ride)
Rissa, Connor a Lev (Unwind)
Door a Richard (Neverwhere)
Alaska, Colonel (Looking for Alaska)
Tessa (Before I die)
Nejlépe napsaná kniha:
Catching Fire - zbožňuju ten nápad s arénou -genius!
Hush Hush - tahle kniha mi nedala spát dokud sem ji nedočetla.
City of Bones/Ashes - líbí se mi ten nápad, kdy každá kniha má jinou tématiku, jsou propracované a kdybych četla i CoG, byla by definitivně mezi nima.

Kniha, která na tebe v roce 2010 měla největší vliv:
Asi HG a Unwind, které mně nutí přemýšlet, co kdyby se to vážně stalo. A všemožně všechny knihy co čtu, z každé si vezmu jiný nápad, radu nebo slovní zásobu xD

Nemůžu pochopit, jak jsem mohla čekat až na rok 2010, abych si přečetla tuhle knihu:
Asi všechny knihy co jsem v tom roce četla...

Nový oblíbený knižní blog/web objevený v roce 2010:
Prakticky všechny knižní blogy jsem objevila v roce 2010
Nicole/Books I've read,
Judit/My Alternative World of Books,
Luu/Little Ramblings
Syki/Knizni doupe
Abyss/Abyss-mystery
Hmadlenka/hmadlenka.blogspot
 + Goodreads

Oblíbená recenze, kterou jsem četla v roce 2010:
Asi některá od Luu..

Sečteno a podtrženo, rok 2010 byl plný skvělých knih a doufám, že 2O11 bude stejně tak dobrý, nebo i lepší!

4 komentářů:

madlenka řekl(a)...

Jé, děkuju za zmínku o mé maličkosti :)
Moc pěkné zhodnocení; trochu mě překvapilo negativní hodnocení na Akademii Evernight, protože se na ni už delší dobu chystám. Tak uvidím, jak se bude líbit mně :)

Ketty řekl(a)...

Díky a nemáš zač ;)
Jinak Evernight není špatná kniha, spíš jsem od ní čekala trochu moc a navíc tam byl takový zvrat - nechci moc spoilerovat - který jsem tak trochu nepochopila. Ale jsem zvědavá na tvůj názor, takže klidně napiš až ji dočteš, ráda si to přečtu :)

Nicole řekl(a)...

Tak dvojka Maximum Ride je vtipná, jo? Já zatím četla jenom první díl, ale na celou sérii se už pomalu chystám :)

Ketty řekl(a)...

Jasně, teda pokud se ti líbil ten styl humoru jako v jedničce tak tě dvojka nezklame!

Okomentovat