sobota 29. ledna 2011

Revie: White Cat - Holly Black

White Cat (Curse Workers, #1)Holly Black - White Cat (The Curse Workers)
Sedmnáctiletý Cassel Sharpe pochází z rodiny "curse workers", menšina lidí, kteří s vámi můžou manipulovat pouhým dotykem, čímž se často ocitají na hraně zákona a mají zlou pověst. Navíc Casselova rodina je známá svými styky s mafií, což činní jeho život na soukromé škole značně obtížný. Jako jediný z rodiny sice žádné schopnosti neovládá, přesto se však naučil pár triků a na škole vede menší sázkovou kancelář, díky níž si vydělává na školné. Jeho už tak velmi křehká fasáda normálního kluka se však rychle rozpadá, když se v noci po děsivém snu o bílé kočce probudí na střeše své koleje, bez sebemenšího tušení, jak se tam dostal.
  
"Nevzpomínám si, že bych lezl po schodech nahoru na střechu. Ani nevím, jak jsem se dostal tam, kde zrovna jsem, což je docela problém, jelikož se budu muset dostat dolů, v nejlepším případě způsobem, který nezahrnuje umírání."

Aby toho nebylo málo, kolem Cassela se vznáší děsivé tajemství. Ve čtrnácti letech zabil svoji nejlepší kamarádku a tajnou lásku Lilu, dceru mafiána, pro kterého jeho rodina pracovala. A vůbec neví proč. Jediné, co si z té události pamatuje je jen mlhavá vzpomínka na spoustu krve a radostný úsměv na jeho tváři. Jeho bratři, ho tenkrát kryli, ale zanechalo to vážné stopy na jejich vztahu a Cassel má dojem, že před ním spoustu věcí tají. Poté co ho vykopnou ze školy, krátce u jednoho z nich pobude, potom se však nastěhuje do jejich starého domu, zamořeného nepotřebnými krámy.

" Když jsem byl malý kluk a přivedl si do domu kamarády, byl jsem hrdý na chaos, který u nás panoval. Líbilo se mi, že jsem věděl, jak přejít všechny ty hromady a kde se nachází rozbité sklo, zatímco oni zakopávali. Teď to tu vypadá jen jako oceán plný krámu, o kterém nemám ponětí, jak ho vysvětlit."

Ve stodole poblíž domu objeví tlupu toulavých koček, mezi nimi i jednu bílou, která se velmi podobá té z jeho snu. Začne mít nepříjemné tušení, že něco není v pořádku, jeho bratři se chovají stále divněji, objevují se stará tajemství a Cassel si musí klást otázku, co se opravdu stalo Lile a zda může být stále naživu.

Knihy v sérii:
1. Kniha White Cat (Bílá kočka) vyšla v květnu, roku 2010*  
2. Díl Red Glove (Červená rukavice) je v plánu na květen, roku 2011*  
3. Díl Black Heart (Černé srdce) má vyjít v květnu, v roce 2012*
* týká se vydání v zahraničí, český překlad se zatím neplánuje

    První dvě kapitoly jsou volně ke čtení ZDE

    Můj názor na knihu:
    Kniha mně chytla hned od první kapitoly, i když jsem byla ze začátku poněkud zmatená. Nebyla jsem si jistá, jestli se příběh odehrává v naší době, nebo někdy v budoucnosti a jak celá ta věc ohledně curse workers funguje. Na téhle knize se mi líbila spoustu věcí: magie a její systém zpětné vazby, všechny ty malé podvody a detaily, které vám prostě nedovolí ji nechat jen tak ležet. V knize je taky spousta zvratů, které byste vážně nečekali, a mně bavilo hádat, jak bude příběh pokračovat a kdo za tím vším stojí. Taky je tu spousta zajímavých postav: Cassel, který si vás získá svými příběhy, vtipem a touhou zjistit, co se stalo. Jeho kamarádi, kteří příběhu dodávají říz, ikdyž se objevovali docela málo a jeho rodina, která ve mně spíš způsobovala chuť někoho silně praštit, ale k příběhu se hodila dokonale. Poslední části knihy se četli samy a konec nechává spoustu místa pro pokračování.
    I přesto, že se mi kniha velice líbila, myslím, že styl psaní Holly Black není pro všechny. Pokud tedy hledáte nějaký zamilovaný románek, White Cat bych vám nejspíš nedoporučovala. Zato je to však tajemný, strhující příběh s nádechem dramatu, jenž vás donutí otáčet stránky až do konce.


    Hodnocení:

    0 komentářů:

    Okomentovat